Så går det i Semifinal 2


Litauen-In Culto East europain funk
Min Kommentar: Det här är bara töntigt. Sex stycken halväckliga killar sjunger en låt som de själva verkar tycka är en jättebra låt. Om de vill att det här ska vara Funk så har de misslyckats totalt. En funklåt är mycket bättre än det här. Det här går fetbort. Allt är bara töntigt.
Chanser: Man vet aldrig med den här tävligen men i den här semifinalen är konkurrensen hård.


Armenien Eva Rivas-Apircot Stone
Kommentar: Jag tycker att den här låten är så otroligt charmig och den är lätt att gå och nynna på. Det känns som lite skön pop som skulle kunna fungera på radio. Det ryktas dock om att hon inte varit bra på repen. Men en riktigt stjärna är inte bra på repen. Det har jag hört av proffs.
Chanser: Sjunger hon rent och gör ett bra performance så finns det ingen tvivel om att finalen och en topp placering står i fokus. För låten är mycket bra och det är klart den bästa uptempo låten i tävligen.


Israel Harel Skaat Millim
Kommentar: Jag kan förstå att folk gillar den men det här är alldeles för trist för mig. Sedan tycker jag inte att det är en sådan där ballad som sticker ut. Men visst allt är proffsigt.
Chanser: Han kommer ju gå till final det finns ju inget snack om saken och jag kan dessutom ge med mig att han kommer placera sig topp 5.


Danmark Chanée och N´evergreen A moment like this
Kommentar: Det här är ju en modern verision av Every Breath You Take. Artisterna är otroligt proffsiga och låten är i sig väldigt bra det är den. Men frågan är hur länge man kommer tycka det. Kommer man tycka det efter att ha lyssnat på den fem gånger? Nej jag tror inte det.
Chanser: Det här är en typisk sådan där låt som man kommer rösta vidare men efter den sista snabbreprisen i finalen så kommer man bara vilja spy på den och vänta på att nästa låt är slut. Men typ en mittenplacering kanske?

 


Schwiez Michael Il pleut
Kommentar: Kul att vi har fått en manlig La Roux också. Han ser ut som henne, hans låt låter som hennes och videon är lika glamourös som hennes. Lite Wanna Be där kanske? Det är bra om man bara lyssnar utan att titta.
Chanser: En bögfavorit blir det nog. Men frågan är om resten gillar det? I detta sammanhang?


Sverige Anna Bergendahl This is my life
Kommentar: Det är en väldigt bra låt. Anna är en bra artist och har många bra tecken på det. Faktiskt tycker jag att den står sig ganska bra så här efter bidragen som varit tidigare. Det är bra att det starkaste låtarna kommer senare och att vi har Schwiez som inte är så stark innan oss.
Chanser: Det handlar ju egentligen om att Europa ska förstå Annas sätt och gör man det tror jag det är svårt att inte rösta. Om de gör det kan vi gå långt.


Azerbadjan Safura Drip Drop
Kommentar: Den här växer ju och det känns lite farligt att ha den efter Anna. Det är en toppkandidat helt klart. Men låten är bättre än henne och det är segt.
Chanser: Går den här inte till final kommer jag nypa mig själv och bli så chockad man kan bli. Jag känner redan nu att det luktar topp 5 på låååååånga vägar.

 


Ukraina Alyosha Sweet People
Kommentar: Den här låten växer. Jag tror den till och med växer så mycket att den när jag ser den live kan bli en favorit hos mig. Hon är en otroligt proffsig artist. Ni vet ju att jag gillar rockballader också. Sedan måste jag säga att det här är den enda bra rocklåten.
Chanser: Jag hoppas att folk inser att det här är en väldigt bra låt och att den är välgjord. Jag vet inte riktigt men det lär ju gå hem tycker man. Men det är svårt.


 Holland Sieneke Ik ben verliefd, sha-la-lie
Kommentar: Man kan ju undra om de menar allvar eller om de skojar. Tjejen är 17 bast och hon ser ut som 35. Tycker hon själv att det här är bra? Det kan hon väl ändå inte tycka. Det känns ju som att låtarna i Holland måste ha varit världelösa?
Chanser: Folk kommer säkert rösta på den för att den är så dålig. Men frågan är om det räcker i denna hårda konkurrens.

Rumänien
Kommentar: Även om den här låten är otroligt bra så blir den ännu bättre när den startar efter Holland. Artisterna är otroligt duktiga. Går inte det här bra har Europa ingen smak. En klar topp 3 kandidat för mig. Personkemin är ju också så bra den kan bli och det gör låten bättre.
Chanser: Det är konstigt om den inte går vidare. Nej men den är solklar till final det är den verkligen. Topp 10 utan tvekan där också.


Slovenien Ansambel Roka Žlindre & Kalamari Narodnozabavni rock
Kommentar: Den här är så dålig. Rumänien kommer helt klart gå vidare den framstår ju som en proffslåt om man lyssnar på den här låten. Så dåligt att det är bra.
Chanser: Den här kommer ju komma sist i semin. Om den inte gör det vet jag inte vad folk tänker med riktigt.

Rumänien Bäst, kommer gå vidare
Irland Falsksång går inte hem någonstans


Bulgarien
Kommentar: Vet inte vad jag tycker, nej det är inte bra.
Chanser: Kanske, kanske inte


Cypern Jon Lilygreen & The Islanders Jon Lilygreen & The Islanders
Kommentar: Det här är en mysig låt på något sätt. En låt som EMD skulle kunna göra. En riktig boyband låt och jag gillar ju sånt.
Chanser: Det blir nog tufft att ta sig vidare.

Feminnem, som representerar Kroatien i Eurovision Song Contest 2010 i Oslo
Kroatien Feminnem Lako je sve
Kommentar: Här har vi en till låt som växer. Tjejerna är vackra och proffsiga. Det här är riktigt bra.
Chanser: Den här kan vinna. Jag tror faktiskt på vinst. Hej Zagreb!


Georgien Sofia Shine
Kommentar: Bra, bättre, bäst
Chanser: Topp 10

Turkiet Inte bra, men går säkert bra.

 




 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0