Eurovision

Ni som känner mig vet att jag älskar Eurovision eller melodifestivalen över lag. Igår ägde ju första semifinalen an. Jag måste säga att de låtarna som var bra, var riktigt bra men resten var ju helt kassa och jag känner att jag måste anlita ny koregraf, stylist och sångcoach. Haha hur som helst så gick dessa vidare:
Moldavien
Kommentar: Tja vad ska man säga alla har ju olika smak och alla hör inte hur falskt vissa kan sjunga men tur är väl det.
Ryssland
Kommentar: Jag har inte riktigt fått något särskilt grepp om den här låten. Tydligen är allt ironi och bara det gör mig deppig och då går det inte hem hos mig.
Grekland
Kommentar: Tja det finns folk som tycker om detta, varför kan jag dock inte förstå
Portugal
Kommentar: Det första jag tänkte när denna gick vidare var: Ha! Där fick ni recensenter för att ni inte trodde på den här. Enligt mig är det här en av de överlägset bästa. Även om otroligt vackra Filipa inte klarade det höga tonerna så gjorde hon ett grymt framförande, hon får plus poäng för att hon hade snygga kläder också. Den här blir farlig.
Vitryssland
Kommentar: Jag tycker det är så synd att vissa artister inte pallar trycket. Det kan förstöra en bra låt vilket det enligt mig gjorde med denna låt. Jag hoppas att de rycker upp sig för det här är verkligen en toppkandidat. Hahaha man kanske ska ge lite plus poäng för att Robert Wells är med. Då har vi ju i alla fall en svensk i final om Anna inte skulle ta sig vidare.
Serbien
Kommentar: Jag tror att antingen gillar man den eller så gillar man den inte alls. Jag gillar den inte alls.
Belgien
Kommentar: Jag går många bra tankar när det gäller den här låten. En tanke är att jag har en av mina absoluta favoriter i final, en annan tanke är att det är exakt samma stil som Annas låt och om den här kan gå vidare då kan vi också ha en chans.
Albanien
Kommentar: Denna klatshiga låt passar bra i balladernas majoritet. Allt var proffsigt och det är en riktig schlager poplåt. Sådant går alltid hem och sånt gillar vi i dessa sammanhang.
Island
Kommentar: Gillar man lite techno artade låtar är det här ju en väldigt bra sådan. Men det är inte min stil på genre. Men visst det finns ju sämre technolåtar än det här.

Eurovision favorites
Här har jag samlat några favoriter som hamnat i topp 10 sedan 2003. Kan ha glömt någon.
Ett till laddningsinlägg angående ESC kommer komma upp.

Här kommer också några som inte fanns på spotify





Den här sista låten minns jag att jag och min syster hela tiden gick runt och lyssnade på. Det gör att jag varje gång jag hör den tänker på Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0