Melodfestivalen 2010 Deltävling 1

Alla svenskars favorit-tvprogram har äntligen dragit igång igen, detta år satsar vi mer än någonsin. Supersnygga Måns Zelmerlöw, sköna Christine Meltzer och världberömda Dolph Lundgren stod som 3 helt fantastiska programledare. I startfältet tävlade flickidolen Ola till den föredetta idoldeltagaren Linda Pritchard.


I fältet fanns också den otroligt musikaliska och världberömda Salem Al Fakir som jag efter ha funderat ett tag hade den bästa låten och gjorde det mest proffsiga framförandet. Tydligen var det så resten av svenska folket också tyckten för det var ju faktiskt han som fick allra flest röster. Till final


Den vackra, begåvade och jordnära Jessica Andersson framförde en otroligt vacker ballad. Hennes sminkning och håruppsättning var precis lika vacker som hennes röst och låten. Efter att ha läst hennes självbiografi kan man känna en empati att hon faktiskt är värd en plats i finalen. Men nu räckte det inte riktigt till finalen utan istället till en plats i andra chansen vilket också är riktigt bra. Nu gäller det bara för henne att möta en låt som är något svagare då hon har större chanser att gå vidare. Till Andra chansen

Flickidolen Ola var med för andra gången. Denna gången med en låt som passade hon bättre och som hade en klart starkare refräng. Dock är det ingenting som föll mig i smaken. Jag har alltid haft svårt för grabben. Okej han sjunger bra det kan jag hålla med om, men smaken är olika och det är ju otroligt roligt för honom själv att han fick en revansch sedan sist. Sedan var han inte sämst det var han inte. Till Final

Pain of salviation var ett band som aldrig tidigare hört talas om. Ett hårdrocks band enligt rykten. Ska jag vara ärlig nu? Jag tyckte inte alls att låten var särskilt bra. Han sjöng bra och det var häftigt gjort absolut men låten var långtråkig för min smak. Jag tyckte liksom inte att den lyfte riktigt. Men det var ju kul att något okänt i alla fall kunde gå till andra chansen, för jag menar hur många gånger förut har det inte varit det mest kända i startfältet som gått vidare? Till Andra chansen.

Nästa vecka tävlar:
Andra generationen & Dogge Doggelito
Andreas Johnson
Anna Maria Espinosa
Eric Saade
Hanna Lindblad
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
Highlights & MiSt
Pauline

Jag ser mest fram emot att se Anna Maria Espinosa just för att hon enligt mig är en otroligt begåvad tjej med låtar med en helt egen stil samtidigt som hon själv är otroligt ball. Jag gillar också att hon sjunger på svenska.
Men även Eric Saade han kanske är något för töntig för min smak, men killen är i intervjuer störtskön sedan är fruktansvärt snygg och det gör det hela en aning mer intressant....Pauline är en grym artist inom stilen R&B/Soul/pop stilen och är nog en av de absolut bästa inom den genren i alla fall i Sverige. Så henne ska det bli mycket spännande att få se. Även hon har lite sin egna stil vilket är bra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0