Andra Chansen



Jessica Andersson-I dit it for love
Jessica Andersson är en tjej med mycket skinn på näsan det visade hon i sin fantastiska bok När kalla nätter pålgar mig med minnen om hur det var. Lyssnar på den här låten, på hennes röst och har läst boken är tårarna inte långt borta. Enligt mig är hon en av Sveriges bästa sångerskor det kan ingen säga emot. Jag hoppas hoppas att Jessica går vidare, det är hon mycket väl värd efter allt hon varit med om. Dock tror jag inte heller att denna låten kommer lyckas i ESC den alldeles för anonym. Men bara för det behöver den faktiskt inte vara dålig för det är en fantastisk ballad dock skulle jag vilja se henne i lite snyggare kläder om hon går vidare till globen.


Pauline-Sucker for love
Pauline är en otroligt cool tjej med röst som ingen annan har. Hennes låt Sucker for love är en riktig låt som lätt sätter sig och hennes talang lyser igenom starkt. Jag tror att denna kan bli mäktig live live. Dock vet jag inte om hon kommer lyckas utomlands, hon är känd utomlands men frågan är hur klarar pressen och nerverna, frågan är också om låten har rätt material, soul-schlager brukar inte fungera i sådana här sammanhang. Antingen går det eller inte.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0