Sweet Silver Lining

Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

Jag tänker inte följa denna men jag tänker välja några jag tänker skriva

You Belifes
Det finns så otroligt mycket jag tror på i livet och så mycket som jag vill tro på. Jag tror bland annat det värsta om folk det kanske är något ni inte vet och det säger jag inte för att göra er rädda eller upprörda på något sätt. Anledningen till att jag tror det värsta om folk är att jag varit med om falska vänner och att folk inte varit särskilt schyssta mot mig. Jag tror ändå på människans godhet och att de flesta är snälla innersta inne men de som inte visar det utåt bara är osäkra, jag tror ni fattar vad jag menar med det. Jag tror på att om man kämpar så kan man nå dit man vill men då måste det ske på rätt sätt, man kan inte kämpa på fel sätt för det går inte, men jag tror att gör man sitt bästa och hittar ett sätt att hitta dit man vill så kommer man komma dit.
What´s In Your Bag
Okej jag valde den för att jag tycker den är lite kul men vi ska se:
- Kalender
- Halstabletter
- Plånbok
- Bok
- Skolböcker
- Pennskrin

Your dreams
Jag har ganska många drömmar. Min allra högsta dröm är att de personerna som betyder något för mig alltid får vara lyckliga och friska. Jag drömmer också om att bli en journalist på en stor tidning ämne vet jag inte riktigt än. Jag drömmer om att ha en fantastisk familj. Sedan har jag drömmar om att bo i New York och kanske driva en egen tidning men det är en annan femma och något som kräver mycket och inte heller något det skulle vara en katastrof om det inte hände, jag skulle liksom vara lycklig ändå så länge jag har bra människor omkring mig och känner lycka.

Something to upsets you
Något som irriterar mig otroligt mycket är människor som på något sätt sårar någon annan, när folk inte säger vad de tycker. Om jag ser en person såra någon annan människa så kan jag verkligen bli full av ilska, skulle någon såra mina vänner så skulle jag genast få lust att slå till den skyldige, om någon sårar mig så blir jag frusterad men jag har ändå lärt mig att inte bry mig men ändå det gör mig så himla arg och det är så himla lågt. Jag fattar inte varför kan inte alla bara behandla varandra så som man själv vill bli behandlad? Gillar man inte personen fine skit i den, låt inte personen få veta det genom att du klankar ner på den? Sen stör jag mig på personer som inte vågar säga vad de tycker mest för att jag inte förstår varför man inte vågar vara ärlig. Vad skulle kunna hända? Vad är det värsta som skulle kunna hända? Jo det är att du inte tycker samma som personen men so what? Smaken är som baken och skulle alla tycka om samma musik, samma mat, samma kläder, samma tv-program, samma vad man nu kan hitta på. Hur roligt skulle livet vara då? Svara ärligt. Livet skulle helt enkelt bli dötrist. Sen finns det självklart en massa personliga saker som irriterar mig ni vet saker som händer i livet osv.

Something that makes you feel better
Något som får mig att känna mig bättre är musik. Musik är din räddare i nöden, låtar med fantastiska texter kan ändra en hel dag. Det kan låta helt sjukt men faktiskt är det så för min del. Den som uppfunnit musik är ett geni. Något som får mig att känna mig bättre är också människor omkring mig det personer som står mig allra närmast och alltid finns där för mig. De personer som jag vet att jag kan prata med och som jag vet att jag kan lita på och få en massa kloka råd eller som bara kan offra en axel att gråta ut mot. Ibland får ensamheten mig att må bättre, att antingen bara med musik i öronen koppla av och inte gör någonting särskilt, ibland får också skrivandet mig att må bättre att bara få skriva av sig, låta tankarna flöda och veta att ingen läser det.

Something that makes you cry
Vad som kan få mig att verkligen börja gråta är kärleken, vänner som sviker, stress i skolan, sorgliga och vackra filmer eller när man förväntat sig något och det blir raka motsatsen.

Something that you miss
Den här frågan är på tok för personlig men det finns en sak som jag saknar och det är flyt. Att livet bara flyter på utan att man behöver tänka på saker och inte behöver oroa sig det är vad jag saknar.

Your aspirations
Min allra högsta önskan är som jag sa tidigare att alla människor som betytt något för mig i livet och som jag tycker om får leva ett lyckligt och friskt liv så mycket fler önskningar har jag inte förutom att jag ska bli lycklig och bli en journalist men att personer som betyder något för mig  får ett bra liv är mycket viktigare än att jag ska bli journalist. En annan önskan jag har är att alla osäkra människor någon gång ska stå på sig och någon gång i livet bli självsäkra. Du är bra, du är lycklig tro på det, tro på dig själv allt blir så himla mycket enklare då, eller ja det mesta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0