Everything changes

VARNING! För otroligt mycket känslor

Ibland gör man saker som man ångrar, sjukt mycket. Saker som i efterhand inte ens förstod varför man gjorde och man vill bara slå sig själv för att man gjorde så fel. Ni vet saker som då känns jättebra men som man sedan ångrar att man gjorde. Ibland finns det stunder då ingenting göra än glad heller. Inte ens att tänka på roliga saker liksom ingenting känns kul, bara ytterst få saker. Idag är det en sådan dag, men det ska självklart ändras och jag ångrar en grej men det behöver inte snacka om det är fullkomligt ointressant och egentligen ganska oviktigt för er att veta.

Idag är det lördag och jag vill bara bort ifrån allt sluta tänka på allt och bort från den här stan typ. Känns konstigt att tänka så men det finns så mycket som jag hela tiden tänker på. Ena sekunden är jag lycklig för att jag tänker på mina vänner och alla som älskar mig för den jag är, men sedan kan jag inte vara lycklig på grund av personliga skäl. Ibland kan jag bli arg och irriterad på att jag saknar saker som egentligen var sjukt bra. Alla gör vi saker som vi någon gång ångrar och jag känner att jag ofta gör det nu för tiden, det känns så typsikt när jag bestämmer mig för att börja om på nytt just för att jag har fått ett helt nytt självförtroende så känns det som att jag gör misstag.

Inte så stora misstag men små, små misstag som man kanske inte tänker så mycket på om en månad när allt är löst och bortglömt men just då är det allt man tänker på och man vill helst bara sjunka ner genom jorden. Faktum är att det var exakt sådana här grejer jag inte ville råka ut för. Jag ville inte göra misstag, okej jag är med alla gör misstag någon gång i livet, det fattar ju jag också. Men man ska lära sig av sina misstag och man ska väl inte känna att man hela tiden gör misstag.

Det här får mig att tappa självförtroende jag vet också att det inte borde göra det och att jag borde tänka över dessa små, små misstag, men det är inte så lätt ska ni veta och jag försöker och försöker för innerst inne finns den där bra känslan och det där självförtorendet det kan jag känna det kan jag men just nu känns det lite samma som med mitt humör, att ena sekunden är jag självsäker och ena sekunden känner jag mig dum och dålig, inte osäker men jag känner mig dum och dålig som gjorde si och så.


Okej, observera att detta inte är något jätteallvarligt och att jag inte har gjort särskilt stora misstag som gör någon annan illa utan misstag som gör mig själv illa som får mig själv att må lite smått dåligt. Det behöver inte ha hänt på senaste tiden det kändes bara skönt att skriva av sig just för att jag vaknade upp med världens känslor att jag gjort fel för mig själv (säger man så?). Innerst inne är jag lycklig absolut, för vem kan inte vara lycklig när man har så fantastiska vänner och en så fantastisk familj? Men som sagt livet är inte perfekt, inte någonstans faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0