Vinterviken

All right, jag förstår att im jag nu idag bokstavligt talat har haft 3 läsare så kan jag börja förstå att det kan vara dags med lite uppdatering, dessutom kanske lite mer intressanta inlägg. Fy fan vad det gått åt skogen med min nyårslöfte från förra året. Läsarna har ju snarare minskat under året och nu inser jag att det är mitt fel. FÖRLÅT! Nu ni ska ni får intressanta inlägg kan jag lova eller jag ska i alla fall göra mitt bästa för att ni ska få det. Va fan jag är en kreativ tjej men det har jag inte visat ett enda dugg för er på sistånde, nej det är inte lungt. Men nu ni ska det allt bli av.

Hur som helst så har jag idag läst ut Vinterviken som var en uppgift i skolan och jag måste säga att boken faktiskt var bra, bättre än vad jag trodde men gosh vad deprimerande´, man kan verkligen förstå att vissa människor har det så precis så jobbigt i livet. Jag trór faktiskt inte att det där går att föreställa sig. Rasism måste vara något av det absolut värsta som finns. Även misshandel och svek. Varför kan inte alla bara bli behandlade för den man är? Jag förstår inte varför vissa människor tycker att svarta är mindre värda det är helt sjukt. Alla är exakt lika mycket värda oavsett vilket land dem kommer ifrån. Misshandel i hemmet är nog något som är så hemskt att man knappt vill eller kan föreställa sig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0