Några tankar

VARNING! En aning personligt


Många säger att perioden mellan åttan och nian är bland den absolut värsta, man börjar komma in i puperterten ordenligt, man får betyg, man ställer höga krav på sig själv högre än vad man någonsin gjort, man börjar tänka mycket mer på framtiden allt det här stämmer. Precis så kan jag känna som person är jag extremt analytisk, perfektionist och det kanske inte märks men faktiskt vill jag vara bäst på allting jag kan inte hjälpa det men tyvärr jämför jag mig ofta med människor en det är en otroligt dålig egenskap jag har. Men tänk er själva när man brinner för något folk i ens närhet har berömt än så himla mycket för det sedan får man höra att hon där borta är bättre eller att man inte når upp till alla mål på rätt sätt låter ganska surt ellerhur? Men nu ska ni veta att jag är verkligen ingen människa som ger upp i första taget, även när det gäller skolan så har jag bestämt mig för vad jag verkligen ska satsa på. Jag är en språkmänniska och har otroligt lätt för att lära mig språk, svenska, engelska och franska är mina allra starkaste ämnen sedan finns det ämnen som jag kan lyckas bra i bara jag satsar lite extra förutom matte som inte riktigt är min starka sida.

Men som jag sa åttan är den värsta perioden så är det och det kan ingen hjälpa. Men dit jag ville komma med det här inlägget var att det finns otroligt mycket som går före bloggen. Först är det självklart skolan och för tillfället känns det som att mitt liv inte riktigt ligger på rätt plats om man säger så men varför är ointressant. Så därmed känns vänner och nära och kära viktigare än någonsin. Jag ville bara att ni skulle veta detta.

Ta hand om er och era nära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0