Chanser i Moskva

När en artist är med i melodifestivalen så är det inte bara låten som påverkar utan även artisterns sånginsats sjunger du dåligt så minskar chansen. Minns ni 2003 när stackars england var segertippade och när sångerskan kom in så tappade hon kontrollen helt, prickade inte en ända ton och de kom sist med 0 poäng trots segertippning stackarna! Så min överraskning till er är att jag tänkte fundera och analysera lite av vad våra finalister skulle prestera i ESC. Deras chanser låtmässigt, hur de skulle klara att sjunga, och kanske något tillägg. Here we go!

Måns Zelmerlöw-Hope & Glory
Våran älskade Måns. Finns det egentligen något som denna kille inte kan göra? För att lyckas tror jag att man måste kunna charma alla typer av människor dvs. unga som gamla, kvinnor som män, you name it! Om Måns skulle sjunga en ton falskt i Moskva så skulle helt seriöst min haka lossna bokstavligt talat ja. Måns sjunger som en gud och är ruttinerad som gatan. Det finns ingen tvivel om att han skulle charma sönder hela Europa med sitt fantastiska ýttre, charm, sång och ja låt.
Sång: SSSSS
Låt: SSSS
Charm: SSSSS
Summa: 14/15

Caroline Af Ugglas-Snälla Snälla
Jag är ledsen över mina ord, men det här är väl ändå väldigt mycket typsikt svenskt? Men inte vet jag vad Europa kan överraska med. Men nej det här hade inte funkat är jag helt säker på.
Sång: SSS
Låt: SS
Charm: SSS
Summa: 7/15


Agnes-Love love love
Med sin enorma pipa och erfarenhet är chansen för falsksång ganska liten. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka låtmässigt jag älskar låten och tycker att det är en riktigt bra låt men jag vet inte riktigt hur det skulle gå. Discodängor brukar inte gå hem i ESC. Men denna låt är lite balkan inspirerad och påminner en aning om Rumäniens bidrag. Det känns lite samma tanke bakom låten på något sätt. Nej detta kanske skulle funka. Nu är hon ju dessutom stor i England och inom kort lovar jag att hon kommer vara stor i Europa.
Sång: SSSSS
Låt: SSSS

Charm: SSSSS
14/15


HEAT-1000 Miles
Låten är faktsikt riktigt bra och då är jag inte alls ett fan av hårdrock. Sångaren sjunger riktigt bra men jag tror att det krävs erfarenhet och mycket vad ska man säga erfarnehet och HEAT är ett nytt band som vad jag vet inte har stått så mycket på scenen och uppträtt inför många människor. Tidigare, men han skulle möjligtvis kunna klara det här med tanke på att faktsikt sjunger riktigt riktigt bra.
Sång: SSSS
Låt: SSSS
Charm: SS
10/15

Emilia-You´re my world
Låten sitter och skulle möjligtvis klara balkan. Men Emilia sjunger inte tillräckligt bra vilket är väldigt trist. Nej tyvärr men detta skulle inte funka jag är ledsen.
Sång: SS
Låt: SSSS
Charm:SSSS
7/15


Alcazar-Stay The Night
Det här är jag däremot helt säker på att det är alldeles för svenskt/nordiskt för att det skulle kunna funka. Möjligtvis  skulle de kunna charma och sjunga bra.
Sång: SSSS
Låt: SS
Charm:SSSS
10/15


Sarah DF-Moving On
Låten är ju en riktig schlager, påminner om Serbiens vinnarlåt från 2007 och fick dessutom 12 poäng från int.juryn och det bådar väl gott eller? Men skulle Sarah klara sina nerver är denna 27 åriga tjej tillräckligt ruttinerad det kanske hon är. Jag är inget SDF fan så jag vet inte.
Sång: SSSS
Låt: SSSSS
Charm:SSS
12/15


EMD-Baby Goodbye
Här snackar vi ju nästan hela paketet inklusive förspårng. Det är samma sak som jag sa om Måns, chansen att grabbarna skulle sjunga falskt skulle, vara lika konstigt som att en apa skulle gå på kungsgatan. Försprång  att Danny är megasuperstar i balkan, norden och baltikum vem vann i fjol ju nämligen världskände Dima Bilan. Popularitet spelar roll. Erik och Mattias gör ju inte detta sämre på något sätt eller?
Sång: SSSSS
Låt:SSSSS
Charm: SSSSS
15/15


Sofia-Alla
Låten är ju balkan inspirerad så att det sjunger om det. Men Sofia har inte tonsäkerheten och hon saknar erfarenheten. Tyvärr!
Sång: SS
Låt: SSSSS
Charm:SS
9/15


Molly Sandén-Så Vill Stjänorna
Vi svenskar sitter helt tagna och storbölar. Chansen är att folk då sitter och storbölar med denna enorma talng. Hur i hela fridens dar kan man vara 16 år och sjunga så här bra(var bara tvungen att skrivs det). Molly skulle få hela Europa att tappa hakan under dessa 3 minuter. Men skulle hon starta mellan två fartiga låtar skulle det vara ganska kört. Men nej detta skulle funka. Se bara hur bra det gick för Island som jag tror vann en hel del på deras obeskrivligt duktiga sångerska och England då låten faktiskt påminnde om "Så Vill Stjärnorna" och jag tror att denna låten hade blivit grym på engelska
Sång: SSSSS
Låt: SSSS
Charm:SSSSS
14/15



Vinna skulle: EMD eller Måns göra
Top 10: Molly, Agnes, HEAT, Sarah DF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0