The Fear

Hej på er finaste! Sitter här och känner mig rätt så handikappad med träningsvärk i både armar. ben och rygg. Känner mig väldigt stel i allmänhet, om en timme kommer mitt söta sällskap för kvällen. Ska alldeles strax fota dagens outfit i lite bättre kvalité till skillnad från de jag tog i morse.

Sitter och lyssnar på Lily Allens låt The Fear, det är inte direkt min typ av låt men jag har hört så mycket folk prata om texten på låten. Nu när jag lyssnar på den märker jag att de faktiskt stämmer. Texten är finare än finast, den handlar om att det inte är okej att banta då man egentligen är smal. Hur himla hemskt det är. Att det inte är okej. Tänk på alla som bara för att de har fått ätstörningar eller klagat på sin kropp fått anorexia eller bulimi. Det kan till och med gå så långt att en person blir så pass smal att den inte kan stå på benen och får därför sitta i rullstol resten av livet. Hur hemskt det än är så är det faktiskt sant. Dessutom är det mycket snyggare att vara kvinnligt kurvig en pinnsmal.Se bara på Beyoncé hur snygg hon är med en kvinnligt kurvig kropp. Bra gjort Lily faktum är ju att hon skrivit texten själv. Riktigt klokt Lily!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0