På begäran

Eftersom att jag är en person som håller vad jag lovar och för att torka era tårar att jag inte är insatt i schlagern längre så kan ni få en analys om hur Eric Saade kommer lyckas i Eurovision.
Om vi tittar tillbaka på vinnare de fem senaste åren så finns det 6 saker dessa artister har gemensamt. Det är:
1. En låt med en klatshig refräng som lätt sätter sig på hjärnan
2. Ett scennummer som gör att låten kommer fram mer men ändå inte så överprektantiöst
3. Något unikt i numret som gör att låten blir speciell
4. En proffsig artist som inte gör en enda sångmiss i tonerna
5. En artist som har något unikt det kan vara vad som helst men om vi säger så här: Varför vann Lena förra året? Jo för att hon var en otroligt sockersöt tjej som charmade hela Europa med ett stort leende och en otroligt unik låt. Varför vann Alexander Rybak? Jo för att han såg bra ut, införde något nytt och hade en enorm charm
6. Låten får inte kräva flera lyssningar
Har Eric Saade dessa grejer då? Jo så här:
1. Popular är en oerhört fartig låt med en klatshig refräng och jaa den sätter sig på hjärnan dock är det verkligen inte en favorit hos mig men det är en annan femma men den är lätt att sjunga med i ja. Så check på första!
2. Ett ordenligt scennummer är det ju verkligen som passar perfekt till låten. Check på andra också!
3. Jajemän, check på den med! Dessutom inför Eric något nytt med sitt nummer, för så speciellt nummer har ingen annan haft förut.
4. Hur proffsig är egentligen Eric Saade? Jag menar killen har varit etablerad artist i 2 år? Han har en grymt bra röst och en dansar bra men räcker det? Är han tillräckligt erfaren för att kunna ställa sig inför 35 miljoner tittare? Jag säger såhär: Om han presterar så som han gjorde i svenska finalen nu så är det ju check men jag är inte så säker på det tyvärr. Så jag är osäker på om det är check på denna.
5. Däremot är han oerhört charmig och ser fruktansvärt bra ut. Såg ni inte vilken hysteri han skapade på Facebook när han läste upp röster i fjol? Så jaa det är definitivt check på femman.
6. Jag vet inte jag kan inte riktigt bedömma denna punkt men jag tror inte att den kräver flera lyssningar. Så vi säger check på den med.
SÅ okej, om Eric Saade gör en bra sånginsats så hamnar vi inom top 15 och vi kommer att ta oss ifrån kvalet.
Om jag sedan får leka lite med tanken så tror jag att denna låt hade klarat sig finfint i Eurovision. Ni kan få analysera varför själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0