Viva la vida


Hej! Söndag idag och jag hänger knappt med så fort som veckorna går. Det här året har fått en bra start även om det kanske inte märkts tidigare men det är raderat nu. Tackvare extremt kloka ord. Kloka ord är egentligen allt som krävs för att jag ska vara lycklig(läs: Nej nu ljög jag fantastiska männsikor krävs också), för jag är lycklig. Det har jag varit enda sedan förra terminen. Nu när jag vågar tro på att jag är lycklig, när jag vågar tro på mig själv och vara den jag är så ska jag också försöka leva efter det. En dag, vill jag förändra en persons liv precis så som mina konfirmationsledare och som fyra personer förändrat mitt liv, det är vad jag hoppas på med att gå ledarutbildningen för konfirmation. Självklart finns det också en mycket personlig historia bakom detta som jag inte riktigt tänker berätta. Med tanke på att jag inte vet vilka som läser detta. Men dit jag vill komma med detta inlägg är att man ska ta vara på VARJE bra stund man har i sitt liv. Man brukar säga att motgångar gör än starkare och även om det inte känns så just då så är det just så det är, tro på det och tro på att du är lycklig, tro på att du är bra som du är. Den personen som inte tycker om dig precis som du är, den personen är inte värd dig. I hela livet oavsett vart man befinner sig så kommer man alltid att stöta på människor som bara får än att må dåligt, men det gäller att se bort ifrån just det och tro på den man är, för så länge man är sig själv så är det inte dig som det är fel på.

Jag tycker också att man ska ta vara på de vänner man har, man ska hålla hårt i dem och alltid finnas där så fort de behöver dig, vara lika mycket där för dem som de finns där för dig.

"You are lucky, beacuse you deserve to be, believe that"
Peyton Sawyer, One tree hill, säsong 6, avsnitt 22

Kommentarer
Postat av: Amanda Rosende - Mode Make Up & Foto

sv: Ja det är en bra skola, jag går ju den kommunala (medieprogrammet), halva är fri och halva är kommunal. Står mer på hemsidan. Det enda jag inte gillar med skolan är att det är dålig mat!

De har fått stänga av och sparka en massa lärare pga budgeten, så något annat företag ska ta över nu, vet inte riktigt vad det innebär för jag påverkas inte av det så jag bryr mig inte ;) Men annars så är lärare och folket som går där jättebra :)

2011-01-23 @ 16:55:47
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0