Dead Flowers

Jag har alltid velat skriva, det är det jag vill därför har jag börjat blogga men om jag ska vara ärlig tycker jag att bloggvärlden håller på att spåra ut helt. Nu mer handlar allt om utseende och hur intressant liv man har. Nu säger jag inte att jag inte känner mig avundsjuk för jag är ju den jag är och strävar inte efter att ha en stor blogg på något sätt, men det känns så trist. Det är inte heller bara bloggvärlden som är så utan hela bloggvärlden har skapat miljöer som gör att allt fler människor tänker på sitt utseende, kläderna och ja allt. Jag tycker det är extremt obehagligt att se en 12 årig tjej gå i outfits som är inspirerade av Elin Kling eller Frida Fahrman mfl. Jag tycker det är sorgligt att man måste vara snygg för att vara populär. Kan man inte gå mer på personligheten? Ingen är perfekt alla har vi negativa sidor och alla har vi någon gång en dålig dag, alla är vi unika.


Nu säger jag inte alla är på det här sättet och ni som inte är så fortsätt som ni är och ni ska ha en massa cred men man märker det i så många bloggar och på andra ställen. Jag vill inte vara en sådan tjej, jag vill inte bli hyllad för att jag är snygg eller för att jag har ett kul liv, nu säger jag inte att jag är det eller har det det är en ensak och jag tänker inte så mycket på hur jag ser ut på det sättet jag har bara lärt mig att acceptera mitt utseende och jag har väl inget liv som är så märkvärdigt men min poäng med att blogga är inte att jag ska uppmärksamhet. Jag vill inte höra hur snygg jag är för de som nu skulle tycka det. Visst det uppskattas men jag blir hellre berömd för det jag är duktig på och det jag brinner för det är mycket viktigare. Jag vet att Eric Saade har sagt det här i en intervju men jag håller med honom det är så himla klokt sagt och nej jag säger det inte bara för att han sa det. Om ni tror att jag skulle tänka att jag säger saker bara för att mina förebilder säger så har ni fel för sådan är inte jag, jag är en person som står för mina åsikter, säger vad jag tycker och hela tiden är mig själv. Jag skiter i om folk inte tycker om mig jag är den jag är och gillar ni mig inte so what? Det finns ingenting jag kan göra, jag kan inte ändra mig bara för att det kanske finns personer som inte tycker om mig. Kom ihåg att vi lever inte som Gossip Girl brudarna det gör ingen det är omöjligt. Alla har vi dåliga dagar och ingen är perfekt.


Kommentarer
Postat av: Johan

Sofia! Superbra skrivet, tycker jag. Bland det bästa jag har läst på din blogg! Väldigt intressanta och kloka funderingar, mitt i prick.

2010-05-27 @ 19:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0