Fler tjejer till finalen!


Vackra vackra Jessica Andersson och Härliga härliga Pernilla Wahlgren knep dem två sista finalplatserna.
Nu blir finalen en hård fight!

Ska det bli den otroligt snygga och charmiga nykomlingen Eric Saade som man inte kan något annat än att älska vinna och få åka till Oslo.
Chans att vinna: 90%
Chans i Oslo: 80%
Motivering: Eric Saade är kanske inte tävlingens proffsigaste och mest erfarna artist men killen har DET som man brukar sig om en person som har ett helt paket av någonting. När man hör honom charmas man direkt av hans enorma utstrålning och han unika men fantastiska utseende. Eric har också än så länge visat att han är en guldkille att ha och göra med och det får man verkligen hoppas håller i sig. För i så fall kommer han förlora ett riktigt riktigt stort fan.

Eller ska det bli den helt okända men ändå väldigt charmiga gruppen Timotej med fyra härliga tjejer?
Chans att vinna: 45%
Chans i Oslo: 40%
Motivering: Timoteij är fyra jättesöta och charmiga tjejer men om man jämför med de andra låtarna så är tvyärr låten inte lika stark, men dem slog Darin. Sedan låter tjejernas sånginsats lite sådär och sånginsats är väldigt viktigt i dessa sammanhang men klarar dem nerverna och pressen så kan dem skrälla men jag tror inte att det är något vi kommer skicka till Oslo.

Kanske blir det killen som kan vara en av Sveriges mest musikaliska människor? Jag snackar självklart om charmtrollet Salem Al Fakir. Det här hörrni kan bli farligt.
Chans att vinna: 95%
Chans i Oslo: 90%
Motivering: Salem Al Fakir behöver inte ens anstränga sig för att sjunga, han behöver liksom inte ens tänka på att han kommer sjunga eller inte. Salem har liksom det som Eric har DET! Men lite till och då snackar jag om att han är grymt musikalisk och fruktansvärt tonsäker, att han skulle sjunga falskt är lika osannolikt som att vi skulle få se en tiger gå på kungsgatan. Låten är stark, det är den och den växer som sjutton.

Eller blir det den unga, söta och begåvade sångerskan ifrån nyköping vid namn Anna Bergendahl som kniper hem det här?
Chans att vinna: 75%
Chans i Oslo: 75%
Motivering: Att Anna Bergendahl är en bra sångerska är en sak som är säker, det kan ingen säga emot. Enligt mig lyser hennes personlighet även igenom starkt och hon har en speciell charm som ingen annan har svårt att förklara på vilket sätt. Men hon kör sin egna grej och jag tror att tjejen kan skrälla ordenligt.

Kanske blir det den folkkära veteranen Peter Jöback som de flesta känner till som tar hem det hela?
Chans att vinna: 78%
Chans i Oslo: 60%
Motivering: Egentligen har jag ingen uppfattning om Peter förutom att han är en riktigt duktig artist, men låten är inte riktigt något jag skulle applådera för om jag ska vara ärlig, den känns en aning tråkig för min smak. Men jag kan förstå om andra folk gillar den och om jag gissar på att gillar man Peter Jöback gillar man också låten.

Blir det den populära grabben som är med för fjärde gången vid namn Andreas Johnson som kniper Oslobiljetten?
Chans att vinna: 80%
Chans i Oslo: 45%
Motivering: Jag har aldrig gillat Andreas Johnson visst han är en jätteduktig artist det är han verkligen, men någonting gör att jag stör mig på honom, det låter bättre när man inte ser honom då kan jag faktiskt hålla med om att låten är väldigt bra. Men frågan är om balkan håller med om att låten är bra? Det känns lite som att det är en sådan där låt som vi svenskar älskar men som balkan tänker: "Hur kan dem tycka den här är bra, det är den ju inte?".

Blir det den blonda, forna idol åttan och flickidolen Ola Svensson som lyckas charma oss lite extra?
Chans att vinna: 76%
Chans i Oslo: 80%
Motivering: Ola är en jätteduktig grabb det kan jag hålla med om, men det är lite samma sak där som med Andreas att jag stör mig på honom. Vet inte varför där heller, men han kan säkert lyckas i balkan.

Blir det killen som i mångas ögon är en klar favorit när det gäller flickidoler men som jag inte ska uttala mig om för att inte låta elak? Darin
Chans att vinna: 85%
Chans i Oslo: 75%
Motivering: Darin är Darin gilla eller inte gilla, jag gillar honom inte alls. Men jag är medveten om att många andra gillar honom och jag är också medveten om att jag borde ställa in mig på att en vinst inte ligger långt borta. Dock tror jag inte så mycket på låten.

Eller blir det hon som kämpat, kämpat och åter igen kämpat sig igenom en sådan barndom som många drömmer mardrömmar om att få leva, som folk inte ens kan fantisera sig om hur det är? Jordnära Jessica Andersson
Chans att vinna: 65%
Chans i Oslo: 75%
Motivering: Jessica Andersson kan vara den som är mest värd att vinna det här, med tanke på att hon inte har haft det lätt. Tyvärr tror jag att det finns andra artister som har större chanser än vad hon har, men jag ska i alla fall göra vad jag kan för att J ska komma högt upp. I did it for love växer rejält!

Eller blir det den ruttinerade, proffsiga och härliga Pernilla Wahlgren som tar hem det här?
Chans att vinna: 70%
Chans i Oslo: 45%
Motivering: Pernilla är Pernilla och jag tycker att hon är duktig på det hon gör, men frågan är om Europa förstår varför vi tycker om låten? Jag är tveksam på det.


Jag tror att ställningen kommer se ut såhär:
1. Salem Al Fakir
2. Eric Saade
3. Pernilla Wahlgren
4. Anna Bergendahl
5. Andreas Johnson
6. Jessica Andersson
7. Ola
8. Darin
9. Peter Jöback
10. Timoteij

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0