Sonja Aldén


Ännu skoldag avklarad och jag måste säga att det var en bra skoldag orkar inte förklara varför och om jag ska vara ärlig är det totalt ointressant. På tal om något helt annat, så här om veckan när jag letade igenom lite olika lådor som var uppställda fint i min garderob hittade jag något som jag minns att jag då var helt överlycklig över. Jag minns att jag aldrig någonsin varit så lycklig.

Det var i mitten av Januari för 3 år sedan (!) och den melodifestivalnörd jag var så hade jag självklart koll på startordningen och hade upptäckt den vackra sångerskan Sonja Aldén och eftersom att skoltidningen ändå behövde lite material så kom jag på att intervjua någon intressant person så jag passade på att ta mig an och göra det, även om jag var totalt inställd på att inte få något sva. Men så fel man kunde ha, jag fick svar! Lyckan var stor och jag hade en intervju med min dåvarande idol Sonja Aldén.

Läs det eller inte!

Har du hållit på med musik länge?
- Ja jättelänge. Hela livet egentligen. Jag vaknade en gång av att sjöng i sömnen när jag var liten, sedan har det blivit musik för hela slanten, Adolf Fredriks musiklasser och Södra latins yrkesmusikerlinje bland annat.

Vad betyder melodifestivalen för dig?
- Det betyder väldigt mycket! Dels är det ett oerhört bra sätt att få chansen och visa upp och sprida sin musik, sedan är det fantastiskt roligt, lärorikt och man träffar väldigt mycket bra människor i branschen.

Vad är roligast att sjunga eller att skriva låtar?
- Det går liksom hand i hand, det är roligt både och, men det allra roligaste är nog ändå när man får sjunga live ut på spelningar och möta publiken.

Vad är det pinsammaste som kan hända på scenen?
-
Att jag trillar på ändan eller glömmer bort texten tror jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0