Miranda Lambert




Denna 26 åriga blondin ifrån Dallas kallad Miranda Lambert. Vi i Sverige har ingen aning om denna donna egentligen men faktum är att hon i sitt hemland USA är en superstjärna. Hon är långt ifrån att konkurrera med primadonnorna Taylor Swift och Carrie Underwood men det behöver inte betyda att hon inte är en superstjärna för det är hon kan jag lova er. Miranda slog igenom i det amerikanska programmet Nashville Star där hon kom på en tredje plats och fick därmed skriva på ett kontrakt med Epic Records. Hon debuterade med lanseringen av "Me and Charlie Talking", den första singeln från hennes  debutalbum Fotogen. Albumet sålde platina, hon fick även singlarna Bring Me Down, Fotogen och New Strings. Men det var inte förrän hon släppte sitt andra album Crazy Ex-Girlfriend och singeln Gunpowder And Lead som hon verkligen fick en riktig hit då låten kom så bra som i topp 10 på billboardlistan. Miranda har flera gånger varit nominerad till CMT Award, Grammy Award och Academy Country Award och vunnit en ACM Award. Om du gillar Taylor Swift så tycker jag absolut att du ska spana in Miranda Lambert  men förbered dig då på riktig Country och då menar jag verkligen riktig country.  Missförstå mig inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0