Brother Oh Brother

Vissa låtar kan få en person att gråta, andra låtar kan få en person att skratta medan andra kan helt enkelt få någon att få gåshud för många kanske det är samma sak som att börja gråta. Men enligt mig kan man börja gråta av en låt på olika sätt. Man kan gråta för att låten har minnen bakom sig, för att artisten sjunger bra, för att låten eller texten är sorglig eller har ett sorgligt budskap. Kanske att låten får en att tänka på saker personliga saker. Gåshud kan man endast enligt mig få när låten är vacker eller när sångaren sjunger vackert med känsla. Gåshud behöver inte komma när en låt är långsam. Jag har väldigt svårt att få gåshud och bli berörd av något och när jag blir berörd av något har jag svårt att släppa det, dels att sluta tänka på det men också att sluta lyssna på det. Det är för det mesta sådana låtar/uppträdanden som jag inte tröttnar på just för att dem har en historia bakom sig.

Likaså är det om vi snackar om låtar som får mig att tänka på saker eller låtar som fått mig att upptäcka något nytt. Låtar som skapar minnen är ett stort exempel på sådana som jag aldrig tröttnar på. Det spelar ingen roll hur bra låten är eller vem som sjunger den i sådana här sammanhang är det minnet som räknas och att låten har skapat ett minne. Som musikintresserad är musik något som förutom vänner och familj betyder allra mest. Då jag har en dålig dag är musik det bästa botemedlet, musik som betyder det kan vara låtar med texter som handlar om något bra, det kan vara att artisten verkar vara bra som person. Hur som helst så kan musik enligt mig lysa upp min dag. Utan musik skulle livet inte kunna fungera helt ärligt. Precis som folk spelar fotboll, är engagerade i mode och skönhet eller vad man nu ska hitta på är musik för mig.



Två exempel på artister som kan göra min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0