En seg torsdag


Jag längtar tills jag kan springa runt med kjol, shorts eller ligga och sola på gräsmattan, spela badminton med de bästa människorna, ligga i solen och läsa en bok, ta härliga kvällspromenader med de bästa, ta dagspromenader med de bästa, sitta på en uteservering i världens mysigaste stad och bara snacka skit i timmar, inte behöva tänka på skolan en ända sekund och helt enkelt bara slappna av. Om det blir en kall sommar så vet jag inte vad jag gör. Då kommer jag inte vara lycklig på samma sätt. Kanske kommer jag inte kunna göra det som jag drömmer om och saknar.

Skolan tar på mina krafter, jag måste meddela er att den här veckan inte varit en toppenvecka, jag har varit helt slut, den har inte varit bra på grund av andra skäl och jag har druknat i en massa plugg. Känns verkligen som helt fel tillfälle att dränka ner mig i detta just nu, det är nu man börjar bli skoltrött. Men vad gör man? Man kan ju inte precis skita i det, eller jo klart man kan men det är inte en bra idé, en bra idé är att göra sitt allra bästa och försöka. Jag ska ha VG i engelska, MVG i svenska, VG i Musik (man kan inte få mer än så första terminen), G i matte, VG i SO och VG i franska har jag bestämt. Men helvete vad franska redoviningen gick dåligt. Jag vet inte vad som hände men allt gick åt skogen och jag skojar inte. Jag skäms över den sjukt mycket. Höll på att börja gråta efteråt. Därför känns det ganska så omöjligt att få VG i franska, men jag i alla fall försöka haffa ett VG på sista provet vi har om 2 veckor. De andra ämnerna skulle jag nog kunna fixa med de kraven jag har på dem. Resten av ämnerna jaa, där kör jag på mitt bästa coh tar det betyg som kommer, bara jag blir godkänd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0