Idol 2009 resonemang


Jag har funderat oerhört mycket på vad det egentligen är som krävs för att vara en bra idol och vad som krävs för att vinna idol. År efter år har jag varit otroligt engegerad i idol och har storbölat varje gång min favorit har åkt ut då det ytterst sällan har varit så att mina favoriter har åkt ut tidigt. Förutom förra året då den charmiga maltesen lyckades charma hela svenska folket. Men annars har jag tydligen hejat på fel människor haha. Nej men om jag ska vara helt ärlig så faller jag nästan alltid för deltagare med en lite annorlunda stil som egentligen är dem som går hem mest hos de lite äldre, alla flickidoler har jag totalt dissat och inte kunnat lyssna på. Som person är jag extremt analytisk och jag har oftast ganska stor resonemang om varför jag hejar på personen. Detta år är det Karolina som enligt mig tillsammans med Erik är den mest överlägsna. Karolina för att hon verkligen har en jääääkligt bra röst med andra ord en jääävla pipa. Men inte bara det hon har även en grym stil, hon verkar vara en sjukt skön person och hon ger verkligen allt på scenen. Jag blir inte berörd om jag verkligen inte tycker att det är bra och jag blir genast berörd av det. Karolina är riktigt överlägsen jag skulle säga att hon är en blanding mellan Anna Bergendahl, Amanda Jenssen och någon mer men att hon samtidigt har en alldeles egen stil och en grym röst. Karolina och Erik är tillsammans de absolut bästa deltagarna någonsin. Erik kommer komma långt det är det inget snack om men frågan är om folk verkligen ser Karolinas storhet? Men jag hoppas hoppas hoppas att topp 5 ser ut så här (inbördes ordning).
1. Karolina
2. Erik
3. Tove
4. Eddie
5. Nicklas

Sedan är jag en aning orolig för Karolina och Erik just för att dem är dem bästa sångarna i tävlingen och för att det finns stor chans att folk tar dem för givet. Det får inte hända. Så pass bra deltagare ska inte behöva åka ut för att folk tagit deras platser för givet. Det får bara inte hända.

Kommentarer
Postat av: Syssling

Men du, jag tycker att karolina är fin MEN hon gjorde mig så jäkla sur när hon sjöng it's a mans world. Hon har nämligen total kopierat Christina aguileras version. Och det är så synd för hon är så duktig men antagligen lite dålig fantasi... kolla på aguileras version så får du se.. Se och häpna! :P http://www.youtube.com/watch?v=rh2Yxp6q2h0

2009-10-04 @ 14:13:28
URL: http://charlottamaybe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mariette är utan tvekan bäst på att sjunga. Solklar artist, redan.

2009-10-05 @ 20:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0