Att lyckas i Eurovision


År efter år så misslyckas vi i den så kallade Eurovision Song Contest och tidigare år har vi kunnat klaga  på att öst röstade öst men i år hände något otroligt om man kommer från Island, Norge eller Storbritannien nämligen att komma i topp 5. Så man kan gått och väl nu säga att balkans förälskelse till varandra är bruten right? Då kan man ju börja fundera på om det kanske ändå är fel låtar som vi  skickar. Jag har reflekterat över detta och även lyssnat igenom låtarna i topp 7 och kommit fram till att vad som egentligen krävs är detta: En person som kan charma alla typer av människor stora som små. En person som antingen sjunger skiten ur de andra eller någon som sjunger bra men är fruktansvärt charmig. En medryckande och schysst låt eller något annat som liksom går hem i stugorna men framförallt så har jag kommit fram till att det måste vara fräscht. Man ska kunna skapa något nytt på rätt sätt. Om ni förstår vad jag menar. Så nu har jag kommit fram till att varför inte ta in våra tonårsidoler. Veronica Maggio, Lykke Li, Miss Li, Lars Winnerbäck, EMD, Måns Zelmerlöw, eller varför inte Anna Maria Espinosa. Det är dags nu. Vi skulle göra megasuccé jag lovar eller varför kan vi inte ta in Arash och AySel det gjorde ju succé? Man kan ju göra så som britterna att man skriver en skitbra låt och inte en låt av de gamla vanliga låtskrivarna för det finns sjukt bra låt skrivare. Men anyway så anlitar man kanske 10 artister som får sjunga en och samma låt och därmed röstar man fram artisten som sjunger låten bäst. Eller så inför man lite andra system och ber Veronica Maggio skriva en låt och ställa upp. Hur som helst så det jag försöker komma fram till är att det måste vara fräscht och en artist som antingen sjunger skiten av alla eller någon som kan charma alla typer av människor. Hade vi skickat Måns eller EMD så hade det varit topp 5 kan jag lova.  För vad var tror ni det var som gjorde att Norge vann? Inte bara att låten var stark och bra utan  även också att han charmade alla typer av människor. Vad var det som gjorde att Island kom tvåa låten var stark men hon sjöng skiten av allihopa och var sjukt snygg. Arash och AySel är oerhört stora i balkan och hade en bra låt. Britterna hade en bra vacker sångerska och en stark ballad. Turkiet hade en populär, vacker och bra artist som sjöng en riktigt bra låt. Estland hade en sjukt vacker sångerska som sjöng med 3 andra vackra tjejer och en väldigt unik och fräsch låt. Grekland hade en av balkans största artister, därmed tävlingens andra proffsigaste artist och en charmig sådan. En riktigt stark låt kopplat ihop med det.  Kan du precis som jag se ett samband? Jag ser ett stort samband mellan dessa låtar. Charm, fräscht, (popularitet), proffsighet och något nytt och unikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0