Ingen är perfekt

En kändis kan verka som den perfekta människan, den personen som även då var född med silversked i mun´. För jag menar om du tänker efter hur många är det egentligen som har levt som Paris Hilton sedan barnsben? Ingen inte du heller tror jag. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att Paris är lycklig alls innerst inne. För om man inte kan behålla båda fötterna på jorden så tror jag inte heller att man är speciellt lycklig. Vad skulle egentligen hända om vi inte hade kändisar på jorden? Jo vi skulle inte ha några förebilder vi skulle inte ha någon musik att lyssna på. Vi skulle inte kunna ha tv-program heller. Vi skulle vara ganska uttråkade i mellan åt i alla fall vi som brinner för det här som jag pratar om.  Men hur har en kändis växt upp då kanske du tänker nu.


Till och med Leighton Meester som i tv-serien hon spelar i är född med silversked i mun´ så att det skriker om det. Har haft den uppväxten som skulle vara värsta mardrömmen enligt många. Inga kloka föräldrar som stöttar henne. Men Jessica Alba, Hayden Paniettere, Leonardo Di Carpio, Kate Vinslet, Brad Pitt, Chace Crawford, Blake Lively, Amanda Seyfried är bara några av världens stjärnor som när de var små har fått gå till skolan med en klump i halsen och få veta att man antingen inte finns eller att få höra: " Ful tröja du har". 75-85% av jordens kändisar har varit mobbade eller haft det svårt som barn.


Vet du vad jag tror jag tror? Jag tror att den personen som kämpar och kämpar, är sig själv, stannar kvar på jorden, har haft ett tufft liv som då vet vad kämpa innebär, struntar i vad folk tycker och tänker, blir varm i kroppen av komplimanger tar till sig dem och tackar, och framförallt är lycklig. Är den som kommer komma allra längst. Tänk på det för jag menar hur känd är inte Måns för sitt lika vackra yttre som inre och vem uppskattar egentligen Paris Hilton men tänk efter, vem är mest omtyckt den bitchen eller snällisen? Ställ er upp och tänk efter är det verkligen värt att beundra en person som gör folk illa genom ord, är det verkligen värt att tycka om en dålig förebild? Är det inte mer värt att tycka om någon som istället har båda fötterna kvar på jorden och istället är en bra förebild?

När jag säger att den som har haft ett tufft liv klarar sig bäst så menar jag med allt att man vet vad det innebär att kämpa för att må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0