Grammis 09

Hej!
Innan grammisgalan började så hade jag fått ihop ett en vinst till den jag ville skulle vinna, (läs: alltså trodde jag att det bara var en av mina favortiter som skulle vinna) För att göra något komplicerat enkelt. Men hur som helst så blev det inte alls så utan Anna Ternheim tog hem de priser som hon var nominerad i vilket var väldigt kul eftersom att hennes skiva har stått högt upp önskelistan och för att jag bara älskar "What Have I Done". Och årets kvinnliga artist var hon lika värld som årets album. Och inte mindre än att pojkgruppen EMD som kanske inte sjunger mitt första handsval i musik men det spelar ingen roll för jag har träffat dem. 3 riktigt trevliga killar för er som vill veta. Även här så var jag helt säker på att Amanda Jenssen skulle få priset för sin låt Do You Love Me. men när hon bara kom 2:a och det stod mellan EMD, Veronica och Kleerup så tänkte jag att det var Kleerup men icke sa nicke utan det blev EMD. Hur som helst tycker jag att de var väldigt mycket värda detta pris och jag måste faktiskt erkänna att "Jennie Let Me Love You" är riktigt bra. Kan det förresten bli bättre med 3 riktigt trevliga killar så sjunger väldigt och som har framfört Sveriges bästa låt 2008? Kul för dem. En sak till så vann Anders Widmark pris som min familj känner så det var också kul att han vann och självklart kul för honom. Grattis till alla i alla fall.

Så här skrev jag i min förra blogg då jag träffade EMD:
"Det är himla konstigt att jag känner mig på det här sättet som jag känner mig nu, med tanke på hur arg jag var i morse. Det behöver vi inte ens prata om, det var ett omprov som jag verkligen inte ville göra om. Men jaja jag orkar inte prata om det. I alla fall så var dagen rätt okej i alla fall, jag följde det Johanna"Jojjo" och Ninnie till stan. Det var jättekul! Efter det så åkte jag tunnelbana till mammas jobb. Så efter ett tag så sa mamma att EMD skulle spela i kungsan. Jag tvekade eftersom jag har tyckt att dom var lite mesiga. Men jag bestämde mig ändå för att gå och titta. Så jag och mamma gick dit. När vi skulle köpa middag så stod vi för det första bakom Mattias och Dannys flickvänner i kön. Men efter ett tag började EMD spela och dom var hur bra helst! Dom förvånade mig verkligen! Efter ett tag kom en som höll i det hela som mamma kände och gissa vad han frågade? Jo om jag och mamma ville följa med i Backstage! Såklart att jag ville det! Så då gjorde vi det, det roliga var att man såg när Erik,Mattias och Danny sprang in och ut. Dom stod vääääldigt nära mig. Men det är ju ingenting jämfört med när mamma frågade om Autograf. Det började med att jag fick Dannys,jag fick ett leende av honom! Han var supergullig! Sedan fick jag Eriks, och vet ni vad han sa? Han sa "Hej sötnos" till mig! Och sedan frågade han hur jag mådde. Men sist men inte minst fick jag Mattias autograf han log också. Men shiiiiit! Jag är överlycklig! Alla sa Ha det bra! Men Mattias sa det när vi gick men det tog tag i mig ännu mer! Jag ändrat uppfattning helt nu! Dom är inte ett dugg mesiga! Dom är superdupergulliga! Till och med Erik tog tag i mig som jag aldrig har gillat! Gud jag skrattar hela tiden, jag kommer inte kunna somna! Hiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiii"


Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Go Anna T :D

2009-01-07 @ 23:59:08
URL: http://straawberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0