21.31 Tankar om svensk kultur


Jag har ju sagt tidigare att jag tycker vi har alldeles för lite info om våra känidsar när det gäller mode och faktiskt så är det så och jag ser miljontals bilder, intervjuer och ja allt egentligen då man faktiskt inspireras av dessa personer, men jämt och ständigt, Lauren Conrad är en fashionista man inte får glömma, Nicole Richie inspireras, Rachel Bilson snygg även när hon besöker ica haha, men Marie Serneholt är duktig på att sjunga, Molly Sandén är nya Carola, Lykke Li sjunger indiepop nej men ni förstår vad jag menar, visst ellegalan finns, men har vi sått något mer av Lykke Lis stil? Nej, det känns som att det skulle kunna skrivas mycket mer om svenskarna för jag menar vi har minst lika många stilikoner, minst lika bra sångtalanger, minst lika bra skådistalanger. Men det skrivs om USA USA hela tiden och det känns som att man skulle kunna lägga ner lika mycket tid som man gör på USA som man skulle kunna göra på Sverige right? För finns det någon artist som vi har som inte kan sjunga? Finns det någon som inte är en fashionista. Nu säger jag inte att alla är lika duktiga som Whitney Houston och att alla kan bli lika framgångsrika som Angelina Jolie eller det där var kanske överdrivet men ni förstår. Du skulle kunna hitta några svenska idoldeltagare som är bättre en usas trust me. Det finns svenskar som är lika modemedvetna som Lauren Conrad eller Nicole Richie.

Är det något jag missat, finns det någon sida som skriver mer om den svenska kulturen än den amerikanska? Tipsa mig isåfall. Ursäkta detta inlägg men jag var bara tvungen att skriva av mig lite. Som ni kanske förstår så tycker jag att USA för en aning för mycket uppmärksamhet när det gäller kultur och att jag vet átt Sverige inte är dåligt jämfört med USA.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0