15.10 Dixie Chicks



Tackvare min pappa så har jag upptäckt en hel del ny musik. Coldplay framförallt men även ett band med en musikstil som jag aldrig riktigt förstått mig på men nu förstår jag mig på den alldeles utmärkt speciellt när Dixie Chicks sjunger den. Och självklart Carrie Underwood men nu pratar vi Dixie Chicks.

Året 1989 bildade systrarna Emily Robinson och Martie Maqure tillsammans med gemensamma vännerna Laura Lynch och Robin Lynn Macy. Efter några år tillsammans så hoppade Robin av och istället stod Laura som sångerska men när hon sedan hoppade av så kom istället Natalie Maines som tog över gruppen nu är en trio att stå som den högsta sångerkan. Gruppen fick sitt stora genombrott  1995 med låten Wide Open Spaces även om vi kanske känner igen de från 2006 då de släppte singeln Not Ready To Make Nice och albumet Talking The Long Way. Låten blev en megahit då albumet och gruppen fick 5 Grammy Award. Idag är Dixie Chicks ett av USAS absolut största band.
Dit jag ville komma: Dixie Chicks är ett av mina absoluta favoritband och ett tips till er som gillar countrymusik. Eller vill testa på något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0