Måndag

Hello Guys! Tja, min dag har väl varit bra förutom att jag hade världens mest häktiska morgon. Jag var jätteglad ovanligt glad för att vara morgon, jag tänkte att jahapo nu ska man till skola ta nya tag och allt börjar på allvar, när jag kommer till tunnelbanan står det att tåget mot ropsten går i blåa linjen(ni kommer förstå varför jag skriver så senare) och jag är fortfarande på gott humör, men när jag kommer ner till perrongen så har tåget jag skulle ta kommit 1 minut för tidigt och tror ni inte att nästa tåg är försenat? Jo självklart så då var det bara att vänta. Efter ett tag kommer det upp en information om att röda linjen mellan Mariatorget, Stadion/Karlaplan är avstängd. Då tänker jag att det inte påverkar mig, men för varje minut som går ökas minuterna som tåget går, jag börjar fundera att varför det i hela fridens dar kan göra det, för det var inga små minuter det ändrades, utan typ från 6 till 16 minuter, efter ett tag pacerade tiden tiden då jag börjar och då tänkte jag att nej nu måste det vara något fel, så jag går till tavlan där det står vilka linjer som är vilka och tror ni inte att det är röda linjen som går mot ropsten?

Stackars den där engelsmannen som frågade mig om hur han skulle göra, jag var nog lika förvirrad som han, jag kom nog med världens sämsta information. Men trög som jag är på morgonen får jag och sätter mig vilket kanske iof inte är så konstigt med tanke på att tiderna på tavlan hela tiden ökas, minskas, ökas så jag tror helt seriöst att tåget bara är försenat men inte förrän tavlan slocknar, får jag ringa upp min snälla mamma som får in mig i en taxi som kör till karlaplan för att jag sedan får ta tåget därifrån. Det slutade med att jag missade hela första lektionen. Lyckat! Men är det någonting som SL måste lära sig är det att komma med nogrannare information, för man fattade absolut ingenting.
En grej som dock var ganska kul, som mamma nyss berättade var att hon skulle köpa limpa i Östermalmshallen och framför henne står en man som tar halva limpan, mannen som tog halva limpan var ingen mindre än Benny Andersson. Så hon köpte halva den. Kul va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0